Stroj na hity

Novinky Populárně-naučné

John Seabrook

  • Překlad: Sylva Ficová
  • Popis: vázaná, 312 stran
  • Formát: 15,3 x 23,3 cm
  • Rok vydání: 2017 (1. vydání)
  • EAN: 9788087506868
  • ISBN: 978-80-87506-86-8

298 Kč

Ušetřete 50 Kč
z běžné ceny 348 Kč

Koupit
v e-shopu 65. pole

UVNITŘ HUDEBNÍ TOVÁRNY
Objevná kniha přesvědčivě odkrývá fascinující zákulisí hudebního průmyslu.

V  posledních dvou desetiletích se objevil nový druh písní – až neodbytně chytlavé hity. Krátký výrazný nápěv (tzv. hook) měly populární skladby vždy, ty dnešní však jimi přímo oplývají a často zazní každých sedm sekund jeden. Cílem těchto puntičkářsky propracovaných produktů je potěšit nás melodií, rytmem a opakováním. Moderní skladatelé totiž stejně jako inženýři rychlého občerstvení objevili „pocit blaha“. A stejně jako u rychlého občerstvení ve vás tento pocit vyvolá touhu ochutnat víc.

Dlouholetý redaktor časopisu The New Yorker John Seabrook v  knize Stroj na hity vypráví příběh ohromného kulturního zvratu, který přinesl nové, mimořádně působivé hity. Autor se zabývá nástupem nového přístupu k  tvorbě hitů, od jeho obskurních počátků ve Švédsku na počátku 90. let po jeho nadvládu v  dnešních hitparádách, a přivádí nás přitom do podivného a překvapivého světa plného zvláštních a barvitě vylíčených postav.

Seabrook na svých cestách z  New Yorku do Los Angeles, Stockholmu či Koreje navštívil specializované tvůrčí týmy, které kombinují nahrávky a nápěvy v  digitálních laboratořích. Na příbězích interpretek, například Katy Perry, Britney Spears a Rihanny, a zručných skladatelů, jako jsou Max Martin, Stargate, Ester Dean a Dr. Luke, odhaluje svět inovací, tvrdé konkurence, velké hamižnosti a lákavých nových projektů v  katastrofálně rozvráceném hudebním průmyslu.

Kniha Stroj na hity není jen o hudbě, ale i o penězích, byznysu, marketingu a technologiích a zkoumá, jak nové hity působí na náš mozek a ovlivňují naše posluchačské návyky v době Spotify a Apple Music. Tyto služby využívají streamování dat a hudbu seskupují do nových žánrů pomocí algoritmů, jež vznikají na základě chování posluchačů.

Stroj na hity je strhující, objevná a originální kniha, která změní vaše vnímání hudby.

***

"Tahle kniha je fascinujícím vyprávěním o tom, jak vznikají hity. John Seabrook v ní spojuje lásku k hudbě a odborné uznání vůči jejím současným tvůrcům. Bere nás na hvězdnou cestu ze Stockholmu a Londýna do New Yorku a Orlanda, aby nám ukázal, jak se objevuje, vylepšuje a propaguje kreativita. Jeho kniha je ukázkou skvělého psaní a umění reportáže a její závěry neplatí jen pro svět hudby."

WALTER ISAACSON, autor knih Inovátoři a Steve Jobs

***

"Pod slupkou dnešní populární hudby probíhá stejně nekompromisní a bizarní průmyslový proces, jaký k dokonalosti přivedla firma McDonald’s. Seabrook ve své krásně napsané, objevné a zábavné knize, plné až neuvěřitelných detailů, ukazuje, co je třeba k tomu, aby se zrodil hit."

ERIC SCHLOSSER, autor knih Fast Food Nation a Command and Control

***

"Tuto důležitou knihu by si měl přečíst každý, kdo chce pochopit, jak střet kultur utváří to, co posloucháme. John Seabrook má báječný cit pro jazyk – a pokud jde o hudbu, tak absolutní sluch."

BOB SPITZ, autor knihy The Beatles: The Biography

***

"John Seabrook v knize Stroj na hity vypráví o bezohledném a fascinujícím průmyslu a čtenáři se v ní dozvědí o talentovaných hudebních mistrech, kteří sice skládají jeden hit za druhým, ale své jméno jen málokdy prozradí tisku. Kniha líčí nejen to, jak technologické vymoženosti převrátily hudební branži vzhůru nohama, ale i to, jak – navzdory všem řečem o tzv. dlouhém chvostu – 80 % zisku v populární hudbě vytváří pouhé jedno procento interpretů."

KEN AULETTA, autor knihy Googled: The End of the World as We Know It