Stroj na hity

Chystáme k vydání

John Seabrook

298 Kč

Ušetřete 50 Kč
z běžné ceny 348 Kč

UVNITŘ HUDEBNÍ TOVÁRNY
Objevná kniha přesvědčivě odkrývá fascinující zákulisí hudebního průmyslu.

V  posledních dvou desetiletích se objevil nový druh písní – až neodbytně chytlavé hity. Krátký výrazný nápěv (tzv. hook) měly populární skladby vždy, ty dnešní však jimi přímo oplývají a často zazní každých sedm sekund jeden. Cílem těchto puntičkářsky propracovaných produktů je potěšit nás melodií, rytmem a opakováním. Moderní skladatelé totiž stejně jako inženýři rychlého občerstvení objevili „pocit blaha“. A stejně jako u rychlého občerstvení ve vás tento pocit vyvolá touhu ochutnat víc.

Dlouholetý redaktor časopisu The New Yorker John Seabrook v  knize Stroj na hity vypráví příběh ohromného kulturního zvratu, který přinesl nové, mimořádně působivé hity. Autor se zabývá nástupem nového přístupu k  tvorbě hitů, od jeho obskurních počátků ve Švédsku na počátku 90. let po jeho nadvládu v  dnešních hitparádách, a přivádí nás přitom do podivného a překvapivého světa plného zvláštních a barvitě vylíčených postav.

Seabrook na svých cestách z  New Yorku do Los Angeles, Stockholmu či Koreje navštívil specializované tvůrčí týmy, které kombinují nahrávky a nápěvy v  digitálních laboratořích. Na příbězích interpretek, například Katy Perry, Britney Spears a Rihanny, a zručných skladatelů, jako jsou Max Martin, Stargate, Ester Dean a Dr. Luke, odhaluje svět inovací, tvrdé konkurence, velké hamižnosti a lákavých nových projektů v  katastrofálně rozvráceném hudebním průmyslu.

Kniha Stroj na hity není jen o hudbě, ale i o penězích, byznysu, marketingu a technologiích a zkoumá, jak nové hity působí na náš mozek a ovlivňují naše posluchačské návyky v době Spotify a Apple Music. Tyto služby využívají streamování dat a hudbu seskupují do nových žánrů pomocí algoritmů, jež vznikají na základě chování posluchačů.

Stroj na hity je strhující, objevná a originální kniha, která změní vaše vnímání hudby.